vrijdag 11 januari 2013

To infinity and beyond!

De deadline nadert en SpaceCake is nog steeds druk aan het werk. We hebben sinds de vorige post niet veel aan het uiterlijk van de game gedaan maar vanbinnen zijn er al een hoop problemen opgelost.

De oneindige wereld zorgde namelijk voor heel veel lag, dit is nu verholpen. Tijdens het oplossen van dit probleem kwam ik ook een fout tegen die ervoor zorgde dat niet alle gebieden gevuld werden met inhoud(asteroïden, planeten, enz...).
Terwijl ik mijn hoofd breek over de level code, werken de anderen gestaag door aan het hoofdmenu, de heads up display, de vijanden, projectielen, artwork en meer!

Voor deze week richten wij ons op het afwerken van alle features van de game zodat er volgende week flink kunnen gaan debuggen en polishen.

Dit zijn een paar van de belangrijke punten op de to-do list voor deze week.
  •  Lagen binnen chunks werkend krijgen
  • Highscores implementeren
  • Minstens één werkende vijand naast de standaard asteroïden.
  • Vlekkeloos Werkende (Pixel Perfect) collisions
  • Particles!
  • Wapens!
Daarnaast moet er nog gewerkt worden aan de art en de muziek.

Daarna rest ons nog het bijschaven en oppoetsen van de game om een leuke gameplay te realiseren, en het maken van promotiemateriaal zoals flyers en box art.

Ik hoop binnenkort interessante screenshots te kunnen posten met nieuwe vijanden, particles en meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten