Het team



Achter de schermen bij SpaceCake Studios

Aangezien jullie natuurlijk reuze benieuwd zijn naar de zes mensen achter de schermen van SpaceCake Studios, stellen wij ons hier even kort voor! Zo zal duidelijk worden wie iedereen is, en hoe diegene verwacht zijn of haar bijdrage te leveren aan dit project. SpaceCake Studios presents...

Chrit Hameleers

Het spel Asteroids, de 'arcade-knaller' waar menige gefrustreerde gamers meer dan twee decennia voor mijn ontstaan al hun tanden in zetten, nieuw leven inblazen. Dat is de taak die voor ons ligt als SpaceCake Studios, en daarmee ook voor mij, als plakje van dit geweldig stuk gebak. Een missie die zeker serieus moet genomen worden. Mijn historie met computerspellen gaat ver terug, nog net niet heel mijn 17 jaar jonge leven terug, en ze vullen al sinds ik mij kan herinneren een substantieel deel van mijn vrije tijd. Wat er ook al minstens zo lang is, is een interesse in het proces van het maken van games, het is dus ook niet vreemd dat ik op deze studie beland ben. Ik wil van mijn hobby mijn werk maken, onder het motto: “Have your (Space)Cake and eat it too! Misschien eet ik wel van teveel plakjes, want ik zou mij het liefst bekwamen in alles wat te maken heeft met computerspellen: Code, Graphics, muziek, teamwork... Daarnaast maak ik nog tijd voor andere bezigheden zoals roeien. Want een gezonde geest werkt het best in een gezond lichaam. Ik kijk dan ook met veel enthousiasme vooruit wat wij ervan gaan bakken! En als het aan deze plak ligt komt er aan het einde van het project een geweldig spel uitrollen.

Daan Weller

Het begon allemaal ergens rond het jaar 2000. Toen kreeg ik mijn aller eerste computerspel: 'Knights and Merchants'. Het is daarna ook nooit meer goed gekomen: van 'Red Alert' naar 'Call of Duty' tot 'The Elderscrolls:Skyrim'. Ik kan er dan ook niet meer onderuit, 'Gamen' is onderdeel van mijn leven. Je zou kunnen zeggen: tja, hij had ook kunnen gaan voetballen, maar dat is ook een groot goed als je er veel lol in hebt, en nog beter als je er brood mee op de plank krijgt. Zo heb ik ook grotendeels al mijn kennis over de engelse taal op die manier vergaard( het is aan de lezer of dat positief of negatief is. ). 'pimpin' is wat wij doen hier in SCS, en de komende tijd kijk er zeer op uit om met de oude retro knaller Asteroids nieuw leven in te 'pimpen'. Ik zal me vooral bezig houden met de particle effects en grafische aspecten daarom heen. Ook kan ik me bezig houden met de eventuele muziek die toegevoegd moet worden, of de sound effects, namelijk; mijn grootste hobby naast gamen is muziek maken en luisteren. Zeker weten doe ik dat dit een heel avontuur gaat worden, met veel “Fun Included”.

Jordy van Londen

Hey mijn naam is Jordy , ik ben samen met Chrit medevoorzitter van SpaceCake Studios. Samen zullen wij toezicht houden op het project en proberen ervoor te zorgen dat we op schema blijven, zoniet ervoor, want dan kunnen we leuke extra’s toevoegen aan onze gepimpte Asteroids game. De rol van (mede)voorzitter leek mij wel wat, omdat ik al vaker in teamverband aan programmeeropdrachten heb gewerkt. Ik heb echter nooit mijn ervaring op dit gebied kunnen benutten om een dergelijk project te sturen. Waar Chrit vooral overzicht zal proberen te houden op de code, zal ik dat doen bij de graphical design. Naast mijn functie als voorzitter zal ik natuurlijk ook gaan programmeren en hier en daar wat andere dingen regelen rond het project. Ik hoop dat ik veel van dit project zal opsteken en dat we er een leuk spel aan overhouden.

Marij Nefkens

Hallo! Ik ben een van de programmeurs in het team van SpaceCake Studios. Als echte gametechnologie student word ik uiteraard zeer enthousiast van het idee om samen met een team een game te gaan ontwerpen. Eigenlijk spreken alle aspecten mij hiervan wel aan. Van het pure programmeerwerk tot het grafische design om een game net even dat extra te geven tot het moment waarop je trots je game kan promoten en presenteren. Kortom, het maken van een game is eigenlijk nog leuker dan het spelen zelf. Binnen het project ga ik mij net als de anderen uiteraard bezig houden met het programmeren van onze game, maar wat hierin precies mijn rol gaat zijn zal in de toekomst nog gedefinieerd worden. Om mijzelf staande te houden als enige vrouw in dit team heb ik natuurlijk gelijk mijn nut moeten bewijzen, en zo heb ik mij gestort op het maken van notulen, en zal de blog en vooral het design daarvan (groten)deels mijn verantwoordelijkheid zijn. Bedoeling is dat deze er over een tijdje spetterend uit ziet, om ons (hopelijk) even spetterende spel te promoten! Wat vast staat is dat ik erg uitkijk naar de samenwerking met mijn andere teamgenoten van SpaceCake Studios, en dat we zeker van plan zijn er iets moois van te gaan bakken!

Martijn Klop

Mijn naam is Martijn Klop. Voordat ik aan deze studie begon had ik nog geen ervaring met programmeren, maar het is blijkbaar snel te leren. Ik heb dan ook erg veel geleerd in de eerste cursus gameprogrammeren. Ik heb erg veel zin in het maken van onze game Asteroids. Ik verwacht dat we hier  veel van zullen leren, zowel over het het werken in teams als programmeren.  Mijn taak binnen de groep zal voornamelijk het programmeren zijn.

Wayne Plaxton

Hey, mijn naam is Wayne. Ik ben al zo lang ik het me kan herinneren geïnteresseerd in games en vind het vooral leuk om te werken aan meeslepende verhalen voor games, hetgeen ik (op overigens zeer amateuristische wijze, met pen en papier en een volledig gebrek aan planning en overzicht) ook in mijn vrije tijd doe. Hoewel ik het jammer vind dat dit aspect tijdens het project onderbelicht zal blijven, kijk ik uit naar dit project en de kans om als groep een coole game te creëren. Ik heb persoonlijk geen ervaring met de game Asteroids en ben ook geen doorgewinterde programmeur, maar met een gezonde werklust weet ik zeker dat ik kan bijdragen aan het realiseren van onze doelen. Het meest belangrijke aspect voor mij in onze game is het voorkomen van frustraties bij spelers (bijvoorbeeld door bugs, een te hoge moeilijkheidsgraad of te veel random factoren waaraan een speler ten onder kan gaan), omdat ik als gamer zelf weet dat dit soort elementen tijdens het spelen van een game enorme ‘moodkillers’ kunnen zijn. Ik realiseer me dat de komende periode er een zal zijn met pieken en dalen en ook dat er een hoop stress en slaaptekort (als gevolg van "late night programming" sessies) op mij afkomt, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat we er samen iets moois van kunnen maken en aan het einde van deze periode met trots terug kunnen kijken op het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten